מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ

אחד הדברים החשובים שעלינו לבצע בעת עבודה על מודל תלת מימדי, בין אם אנחנו מרנדרים אותו או לאו, הוא מיפוי מדויק ונכון של החומרים. סקצ'אפ מאפשרת לנו להגדיר גודל מדויק של כל טקסטורה: חיפוי עץ, ריצוף או קרמיקה ממש בקלות. עבורנו כאדריכלים או מעצבים זה ממש חלק מהתכנון! אף אחד לא רוצה לסיים פינת חדר עם חצי-מרצפת…

 

מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 26

 

כמדריך בקורס הדמיות אדריכליות, אני שם לב שמבחינה טכנית, החלק בו רוב המתכננים מתקשים הוא דווקא מיפוי הטקסטורה על גבי המודל. כשאני בוחן הדמיות של הסטודנטים אני תמיד מוצא פינות ריצוף שלא נפגשות, לוחות עץ שנחצים באמצע – דברים שפשוט צורמים בעין לכל אדריכל. אפילו אם החומר מוגדר היטב ב-V-Ray (מבריק או מחוספס וכדומה) זה עדיין לא נראה טוב. בדוגמא הבאה מודגם מיפוי נכון של טקסטורות בסקצ'אפ:

 

מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 27

 

איך מיישרים טקסטורות בודדות  או מרובות?

במסגרת ההכנות לקורס הקרוב, הכנו עבורכם מדריך לכלי האולטימטיבי ליישור אוטומטי של טקסטורות. נשתמש בפלאג-אין שייצרה ידידתי כריסטינה אנרות' משוודיה. כריסטינה היא סטודנטית לאדריכלות – באונ' לונד שבשבדיה. כשתהיתי כיצד סטודנטית צעירה מוצאת זמן לפתח פלאג-אינים כ"כ מוצלחים לסקצ'אפ, היא סיפרה לי שמאז שהייתה בגן התעניינה אך ורק באדריכלות. במקום לשחק בצעצועים כשאר הילדים נהגה לרוקן את כל ארגזי הצעצועים (כנראה מאיקאה) ולבנות מהם שכונות, בניינים ומגדלים. רק צעצועים שהיו בקנ"מ הנכון לאכלס את הבניינים או הרחובות שבנתה השתתפו במשחק שלה 🙂

 

לאחר התקנתו מופיע בסקצ'אפ סרגל הכלים הבא:

מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 28

 

איך עובדים עם התוסף?

קודם כל מקפידים שכל הטקסטורות שלנו ממופות ע"ג פאות קדמיות ולא אחוריות בסקצ'אפ, שכן הפעולה עובדת רק על פאות קדמיות. לאחר מכן, באמצעות 6 הסמלים הבאים מיישרים, מסדרים, מכוונים ומתאימים את הטקסטורות בקלות:

 

מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 29 יישור אוטומטי.
מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 30  יישור טקסטורה + הצמדות לפאה שסימנו.
מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 31  סיבוב הטקסטורה ב-90° נגד כיוון השעון.
מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 32  סיבוב הטקסטורה ב-90° עם כיוון השעון.
מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 33  סיבוב הטקסטורה ע"פ הזנת ערך מעלות מדויק.
מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 34  מייצר אקראיות בבחירת מס' טקסטורות (פאות).

 

איך מורידים ומתקינים את התוסף?

התוסף מגיע בפורמט RBZ ומתאים לכל גרסאות סקצ'אפ. יש להוריד את הקובץ דרך הקישור שבתחתית המאמר. לשמור אותו ע"ג שולחן העבודה ולהתקינו דרך תפריט Window > Extension Manager שנמצא בסרגל העליון של סקצ'אפ.

 

מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 35

 

מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 36

 

מיישר טקסטורות אוטומטי לסקצ'אפ 37

 

אהבתם? רוצים לקבל את הקבצים?
להורדת הקבצים שתפו את המאמר
SHARE

תגובות